سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسورهای دوسرعته

تغییرات سرعت در آسانسورهای دو سرعته به شرح ذیل می باشد:

موتور آسانسورهای دوسرعته دارای دو سرعت می باشد که شروع حرکت با دور تند و استپ حرکتی با دور کند انجام می شود بدین صورت که هنگام شروع به حرکت کابین در کمترین زمان از حالت سکون به دور تند یعنی سرعت یک متر بر ثانیه (حداکثر سرعت خود) رسیده و زمانی که کابین به سطح (level) طبقه نزدیک می شود موتور آسانسور کلمان از دور تند به دور کند (معمولا نیم متر برثانیه) تغییر سرعت داده و از حرکت باز می ایستد.
طراحی تابلو فرمان آسانسورهای دو سرعته و یا سیستم کنترل آنها به گونه ای می باشد که توانایی کنترل موتور دو سرعته ی آسانسور را دارد.
تابلو فرمان های آسانسورهای دو سرعته با استفاده از چهار عدد کنتاکتور جهت بالا و جهت پایین و همچنین سرعتهای تند ، کند و بدون استفاده از درایو کنترل سرعت ،موتور آسانسور را کنترل و مدیریت می نمایند.

معایب آسانسورهای دو سرعته

  • کیفیت نامناسب در حرکت
  • درصد خرابی های بالا نسبت به آسانسورهای 3VF
  • مصرف برق بالا
  • سرویس و نگهداری سخت
  • هزینه های بالا
  • قطعات دارای استهلاک بالایی می باشند.
  • موتور و سیستم کنترل سر و صدای بسیاری ایجاد می کنند.
  • سرویس و نگهداری سخت
  • همسطح سازی غیر دقیق

استعلام قیمت قطعات آسانسور از فروشگاه قطعات آسانسور کلمان.

معایب فوق را تا سطح قابل ملاحظه ای می توان با استفاده از قطعات (مرغوب تر و مناسب تر ) کاهش داد.
هزینه های اولیه آسانسورهای دوسرعته اعم از قطعات و نصب در مقایسه با آسانسورها 3VF کمتر می باشد لیکن پایین تر بودن هزینه های اولیه آسانسورهای دو سرعته تنها در یک بازه زمانیست بلکه با گذشت زمان با توجه به معایب ذکر شده هزینه ها افزایش می یابد.

مصرف انرژی آسانسور های دو سرعته به دلیل استفاده از حداکثر سرعت خود برای شروع حرکت (افزایش ناگهانی ولتاژ و فرکانس) بالا می باشد.

با تغییر ناگهانی وضعیت آسانسورهای دو سرعته و مقاومت در برابر حالت جدید یا میل به تداوم حالت قبلی سیستم، مصرف انرژی آسانسورهای دو سرعته افزایش می یابد.

آسانسورهای دو سرعته دارای مشکل دیگری(به علت تغییرات ناگهانی سرعت ) نیز هستند و آن پایین بودن کیفیت می باشد بدین صورت که مسافران بطور کامل شوک ناگهانی حرکت را احساس می کنند و این مشکل موجب می شود تا در نهادهای خاص و ساختمان ها از این گونه آسانسورها استفاده ننمایند.

ساکنین طبقات فوقانی نزدیک به موتور خانه آسانسور از سر و صدای ناشی از ترمز موتور ، الکترو موتور ، کنتاکتورهای تابلو فرمان ناراضی می باشند.

نکته مهم دیگر این است که آسانسورها دوسرعته بدلیل فاقد سیستم کنترل سرعت درایو (inverter) می بایست توسط موتورهای گیربکس دار پیاده سازی گردند زیرا برق شهری سه فاز 380 ولت 50 هرتز باعث چرخش دور بالای فلکه فلایول موتور شده و این دور بالا بایستی توسط گیربکس به دور پایین تر (یک متر بر ثانیه) و همچنین قدرت بالاتر تبدیل شود. بنابراین آسانسورهای دوسرعته قابلیت پیاده سازی با موتورهای بدون گیربکس (Gearless) را ندارند.

نتیجه کلی:

هزینه های نگهداری و پشتیبانی آسانسورهای دو سرعته کلمان نسبت به آسانسورها ی 3VF مخصوصا در حالتی که از قطعات بی کیفیت استفاده شده باشد بسیار بالاتر خواهد بود.
این شرکت جهت رضایت مندی کارفرمایانی که آسانسورهای دو سرعته سفارش داده اند و همچنین کاهش قیمت آسانسور، اجبارا از قطعات با کیفیت و به نسبت کم مصرف تر استفاده می نماید.